Dekor lav

Klage

Du har rett til å klage på avgjørelsene våre. I noen tilfeller må vi videresende klagen din til de som opprettet kravet.

Logg inn og skriv til oss:

Send klage

Dersom du ikke ønsker å logge inn for å sende klage, kan du sende skriftlig klage til:

Statens innkrevingssentral
Postboks 455
8601 Mo i Rana

Klagen skal være skriftlig og må inneholde

  • hva du klager på – for eksempel trekk, saksbehandlingen, innkrevingen eller skattemotregning. For bedrifter og organisasjoner gjelder det at man kun kan be om at det settes av penger til livsopphold dersom bedriften er et enkeltpersonforetak.
  • forklaring på hvorfor du klager
  • hva du ønsker å oppnå med klagen – for eksempel stans av trekk eller sletting av krav
  • underskrift (fysisk eller elektronisk)
  • relevant dokumentasjon

Innkrevingen fortsetter til klagen er behandlet

Vær klar over at klagen din vanligvis ikke stopper innkrevingen av kravet.

Frister for å klage på avgjørelsene våre

Klagefristene kan variere fra sak til sak. Du finner klagefristen som gjelder din sak, i brevene du får fra oss.