Dekor lav

Klage

Du har rett til å klage på våre avgjørelser som gjelder virksomheten din. I noen tilfeller må vi videresende klagen din til de som har fastsatt kravet.

Send klagen i posten til:

Statens innkrevingssentral
Postboks 455
8601 Mo i Rana

 

Ønsker du å klage på hvorfor og hvordan et krav er oppstått, må du henvende deg til den som eier eller har fastsatt kravet.

Klagen skal være skriftlig og må inneholde

  • hva du klager på – for eksempel saksbehandlingen, selve innkrevingen eller motregning
  • forklaring på hvorfor du klager
  • hva du ønsker å oppnå med klagen – for eksempel sletting av krav og pant i eiendeler
  • underskrift 
  • relevant dokumentasjon. Dette kan for eksempel være at du har papirer på at kravet vi krever inn ikke er gyldig.

Innkrevingen fortsetter til klagen er behandlet

Vær klar over at klagen din vanligvis ikke stopper innkrevingen av kravet.

Frister for å klage på avgjørelsene våre

Klagefristene kan variere fra sak til sak. Du finner klagefristen som gjelder din sak, i brevene du får fra oss.